• Wijkcirculatieplannen Vilvoorde

    Wijkcirculatieplannen Vilvoorde

    De stad Vilvoorde liet wijkcirculatieplannen laten opmaken voor de wijken Faubourg, Koningslo, Far-West, Houtem, Kassei en Peutie. Door sluipverkeer te weren en het voetgangers- en fietsnetwerk te versterken wil dit project de bereikbaarheid en de leefbaarheid van de wijk versterken. De opdracht Plan van aanpak Tijdens de ideeënfase werd via een digitale bevraging en een…

  • Masterplan Palokewijk Dilbeek

    Masterplan Palokewijk Dilbeek

    VECTRIS kreeg via het Leefbuurten-project van de Vlaamse Bouwmeester de opdracht om een masterplan uit te werken voor de publieke ruimte voor de Palokewijk in Dilbeek. Het masterplan is er op gericht duurzaam verplaatsingsgedrag en sociale cohesie te bevorderen en maatregelen uit te werken die bijdragen aan zowel klimaatadaptatie als klimaatmitigatie. De Palokewijk in Dilbeek…

  • ZELE – mobiliteitsplan

    ZELE – mobiliteitsplan

    In samenwerking met de gemeente Zele maakte VECTRIS een verkort mobiliteitsplan op. Hierbij werden de standaard stappen niet genomen, maar werd wel ingezet op een intensief participatietraject. Er werd gekozen om in te zetten op 5 thema’s: snelheid, fiets, circulatie, scholen en parkeren. Voor het inzoomen op de aparte thema’s werd een grondige analyse gemaakt…

  • RUMBEKE – Circulatieplan krijgt vorm

    RUMBEKE – Circulatieplan krijgt vorm

    De stad Roeselare en onderzoeksbureau VECTRIS ronden de eerste fase af van het onderzoek naar het nieuwe circulatieplan voor Rumbeke. Samen met een burgerpanel van Rumbekenaren liggen al enkele concrete voorstellen op tafel. Die worden binnenkort in een actieplan gegoten, waarna de inwoners opnieuw hun zegje kunnen doen. lees hier meer

  • Roeselare – een nieuw mobiliteitsplan voor rumbeke

    Roeselare – een nieuw mobiliteitsplan voor rumbeke

    Het onderzoek naar een vlotte en veilige #mobiliteit in Rumbeke is klaar. Na een ruim verkeersonderzoek, workshops met burgerpanels en jeugdverenigingen en infomomenten voor de inwoners, zijn de resultaten verwerkt in een nieuw #mobiliteitsplan. Een mooie stap in het versterken van een duurzame stedelijke mobiliteit in Stad Roeselare #vanrsl#stadintransformatie. Het onderzoek werd in gerealiseerd door…

  • OOSTKAMP – minder hinder

    OOSTKAMP – minder hinder

    De brug in de Oostkampse deelgemeente Moerbrugge staat open voor werken, maar fietsers en voetgangers blijven het kanaal vlot kruisen dankzij een duidelijke omleiding en een noodbrug. Een schoolstraat met duidelijke parkeeropties buiten de fietsroutes zetten kinderen en ouders aan om te voet of op de fiets de school te herontdekken. Door vooraf met de…

  • VLM – groenblauw netwerk Trawoolvallei

    VLM – groenblauw netwerk Trawoolvallei

    Binnen het studiegebied vormt de Trawool met het Peutiebos een belangrijke schakel om tal van openruimte- en groenstructuren met elkaar te verbinden. De visie bestaat erin om – waar mogelijk- de Trawool terug open te maken en om de belevingswaarde van de waterloop te vergroten door de toegankelijkheid te verbeteren. De barrièrewerking van de lijninfrastructuren…

  • Verkeersleefbaarheidsplan Zemst

    Verkeersleefbaarheidsplan Zemst

    GEMEENTE ZEMST De gemeente Zemst wou graag voor alle deelgemeenten (Zemst, Weerde, Elewijt, Eppegem en Hofstade) een verkeersleefbaarheidsplan opmaken. Hierbij was een intensief participatietraject voorzien. Eerst werd een grondige analyse gemaakt van de bestaande ruimtelijke en verkeerskundige situatie. Er werd gefocust op centrumgebieden en schoolomgevingen. Er worden verschillende scenario’s voor de verschillende modi voorgesteld die…

  • Verkeersleefbaarheidsplan Boortmeerbeek

    Verkeersleefbaarheidsplan Boortmeerbeek

    GEMEENTE BOORTMEERBEEK Het verkeersleefbaarheidsplan van Boortmeerbeek is gebaseerd op drie algemene principes: snelheid, STOP-principe en uniformiteit. Er werd gefocust op veilige schoolomgevingen, veilige en volledige fiets- en wandelroutes, verlagen van snelheid van autoverkeer en minder sluipverkeer, verbetering kwaliteit publieke ruimte en sensibilisering. Voor de opmaak van dit plan werden drie participatiemomenten georganiseerd, namelijk in analysefase,…

  • Tracéstudie F214

    Tracéstudie F214

    GEMEENTE MACHELEN Naar aanleiding van de opmaak van het mobiliteitsplan van Machelen, werd voor de gemeente verschillende tracés onderzocht waarlangs de fietssnelweg zou kunnen komen. Voor de verschillende mogelijkheden werd een afwegingskader opgesteld.